O vydání druhopisu matričního dokladu žádá fyzická osoba, které se zápis týká, nebo členové její rodiny (manžel, rodiče, prarodiče, sourozenci, děti, vnuci), zplnomocnění zástupci. O vydání druhopisu matričního dokladu taktéž žádá fyzická osoba, která prokáže, že doklad potřebuje k uplatnění jejích práv před orgány státu nebo územních samosprávných celků.
Podat žádost o vydání druhopisu matričního dokladu je nutné provést osobně nebo písemně u matričního úřadu kde je narození, uzavření manželství nebo úmrtí zapsáno v matriční knize.
Je-li žádost o vydání matričního dokladu podána prostřednictvím zmocněnce, musí být podpis zmocnitele na plné moci úředně ověřen. (dle § 25 odst. 7, zák. č. 301/200 Sb.)
Lhůta pro vyřízení je 30 dnů. V praxi v případě osobní návštěvy je doklad vydáván zpravidla na počkání (nejedná-li se o doklad z archivu), popřípadě je vydáván do dalšího úředního dne. V případě písemné žádosti cca do 10 dnů.
MěÚ Šluknov, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov
Odbor vnitřní správy
Matrika (přízemí, dveře č. 4)
Jana Galbavá
Tel.: 412 315 311, e-mail: galbava@mesto-sluknov.cz
Po a St: 7:30 - 11:30 a 12:30 - 16:30, ostatní dny po telefonické domluvě
Platný doklad totožnosti - občanský průkaz, cestovní pas, dále matriční doklad (rodný, oddací list), kterým se doloží příbuzenský vztah k osobě, které se zápis týká, je-li žadatel člen rodiny. Znát datum, kdy matriční událost (narození, uzavření manželství popřípadě úmrtí) nastala, místo matriční události, u matričních událostí do roku 1950 také církev, která matriční událost v době jejího vzniku zapsala.
Správní poplatek činí 100 Kč za každý druhopis rodného, oddacího nebo úmrtního listu. Hradí se v hotovosti přímo na oddělení matričního úřadu. V případě písemné žádosti poštovní poukázkou nebo po dohodě převodem na účet. Číslo účtu sdělí pracovnice matriky. Poplatek musí být uhrazen vždy před vydáním druhopisu.