Jedná se o informaci týkající se zápisu úmrtí do Zvláštní matriky v Brně a vydání úmrtního listu pro použití v ČR - úmrtí v cizině.
O zápis žádá pozůstalý manžel/ka nebo příbuzný zemřelého. Podmínkou pro zápis do Zvláštní matriky v Brně je, aby osoba, jíž se zápis týká, byla státním občanem České republiky.
O zápis úmrtí nastalého v cizině je nutná osobní návštěva pozůstalého u matričního úřadu - sepsání zápisu o úmrtí nastalého v cizině pro Zvláštní matriku v Brně na základě předložení potřebných dokladů.
Sepsaný zápis úmrtí do Zvláštní matriky Brna je odesílán bezprostředně po doložení všech potřebných dokladů - Zvláštní matrika v Brně vystaví originál úmrtního listu do 30 dnů, ve složitějších případech až do 60 dnů a vrátí ho k předání odesílajícímu matričnímu úřadu.
Kde, s kým a kdy můžete tuto situaci řešit
MěÚ Šluknov, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov
Odbor vnitřní správy
Matrika (přízemí, dveře č. 4)
Jana Galbavá
Tel.: 412 315 311, e-mail: galbava@mesto-sluknov.cz
Po a St: 7:30 - 11:30 a 12:30 - 16:30, ostatní dny po telefonické domluvě
Jaké doklady je třeba doložit
- Cizozemský úmrtní list s úředním překladem do českého jazyka.
- Jestliže k úmrtí došlo ve státě, s nímž není uzavřena dvoustranná mezinárodní smlouva nebo dohoda o právní pomoci, musí být cizozemský úmrtní list doplněn o vyšší ověření - tzn. superlegalizaci na zastupitelském úřadě ČR v cizině nebo Apostillu (informaci, který úřad v cizině vystaví Apostillu podá matrika, kde byl vydán cizozemský úmrtní list). Vyšší ověření tzn. Apostillu musí mít cizozemský úmrtní list vydaný např. v Německu, v Itálii, v USA, ve Velké Británii, ve Švýcarsku atd.
- Doklad o státním občanství České republiky zemřelého (např. platný občanský průkaz, platný cestovní pas ČR, popř. osvědčení o státním občanství ČR).
- Oddací list, popř. rodný list zemřelého.
- OP pozůstalého manžela/ky.
Správní a jiné poplatky
Vystavení 1. úmrtního listu zvláštní matrikou v Brně je bez poplatku.