Při úmrtí doma je vždy nutné zavolat lékaře. Lékař vystaví List o prohlídce zemřelého, který předá podle místa úmrtí na příslušnou matriku. Po jeho odjezdu kontaktujte Pohřební službu.
Při sjednání pohřbu na Pohřební službě (dle výběru pozůstalých), je nutné předložit občanský průkaz vypravitele pohřbu.
Úmrtní list je vydán matrikou do 30 dnů od úmrtí.
Pokud k úmrtí došlo ve Šluknově a jeho částech – Království, Císařský, Nové Hraběcí, Rožany, Kunratice, Královka a Harrachov k vystavení úmrtního listu je příslušný MěÚ Šluknov, matrika.
MěÚ Šluknov, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov
Odbor vnitřní správy
Matrika (přízemí, dveře č. 4)
Jana Galbavá
Tel.: 412 315 311, e-mail: galbava@mesto-sluknov.cz
Po a St: 7:30 - 11:30 a 12:30 - 16:30, ostatní dny po telefonické domluvě
1. občanský průkaz zemřelého
2. objednávku pohřbu (fakturu) z pohřební služby
3. občanský průkaz obstaravatele pohřbu
Údaje o osobě zemřelého čerpá matriční úřad úřední cestou – ze základního registru obyvatel a informačních systémů.
S sebou můžete dále na matriku přinést:
1. rodný, případně oddací list zemřelého
2. občanský průkaz pozůstalého manžela
Úmrtní list bude vydán členům rodiny (manžel/ka, děti, rodiče, prarodiče, vnuci, sourozenci) nebo jejich zplnomocněným zástupcům (podpis na plné moci musí být úředně ověřen). Dále fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti anebo osobě, která je vypravitelem jeho pohřbu.
Při vydání úmrtního listu Vám oddělení matriky sdělí základní informace o vdovském/vdoveckém důchodu, případně sirotčím důchodu a o dědickém řízení, dále pak vyřídí oznámení o úmrtí:
Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně:
1. je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu
2. každý, kdo má v držení občanský průkaz zemřelého občana, je povinen jej odevzdat bezodkladně nejbližšímu obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností nebo matričnímu úřadu