Základní postup občana při vyřizování žádostí na úseku silničního hospodářství

Žádost předkládá ten, v jehož zájmu nebo kvůli jehož činnosti má být řízení uskutečněno. Při vyřizování záležitostí na úřadech je důležité znát, jaké náležitosti musí žadatel doložit.

PřílohaPDF

Kdo žádá

Žádost předkládá ten, v jehož zájmu nebo kvůli jehož činnosti má být řízení uskutečněno. Při vyřizování záležitostí na úřadech je důležité znát, jaké náležitosti musí žadatel doložit.

Co je předmětem žádosti

Zvláštní užívání silnice a místní komunikace dle § 25 zákona 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, užití komunikace k jiným účelům, než ke kterým je komunikace určena, zábor veřejného prostranství:

  • umísťování, skládání a nakládání věcí nebo materiálů nesloužících k údržbě nebo opravám těchto komunikací, nebudou-li neprodleně odstraněny (zařízení staveniště, skládka stavebních hmot, lešení nebo paliva apod.)
  • provádění stavebních prací (výkop)
  • umísťování inženýrských sítí a jiných nadzemních nebo podzemních vedení všeho druhu v silničním pozemku, na něm nebo na mostních objektech
  • zřizování vyhrazeného parkování
  • zřizování a provoz stánků, pojízdných či přenosných prodejen a jiných podobných zařízení
  • pořádání sportovních, kulturních, náboženských, zábavních a podobných akcí, jestliže by jimi mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost silničního provozu
  • audiovizuální tvorba
  • umísťování a provozování reklamních poutačů, propagačních a jiných zařízení, světelných zdrojů, barevných ploch a jiných obdobných zařízení (reklamních zařízení)
  • výjimečné užití místní komunikace a silnice samojízdnými pracovními stroji a přípojnými vozidly traktorů, které nemají schválenou technickou způsobilost podle zvláštního předpisu

Kde a kdy žádat

Žádost lze podat poštou nebo podáním na podatelnu Městského úřadu Šluknov s využitím příslušné žádosti. Nezbytností k řádnému vyřízení žádosti je dodržení stanoveného časového předstihu před vlastní realizací požadovaného záměru, který je uveden u příslušné žádosti.

Co je třeba předložit

Vzory žádostí jsou uvedeny v informaci o činnosti odboru dopravy. U každé žádosti je uveden seznam příloh, který je nezbytný k zdárnému projednání.
K uvedeným skupinám žádostí je uveden v seznamu příloh správní poplatek za příslušné projednání, který je nutno zaplatit v pokladě MěÚ Šluknov při podání žádosti. Pokud tak není učiněno, řízení se přerušuje do doby jeho uhrazení. Pro upřesnění platby správního poplatku případně kontaktujte příslušného pracovníka odboru rozvoje a životního prostředí.

Způsob vyřizování žádostí

Nejčastějším výsledkem je rozhodnutí ve správním řízení. Pravomocným rozhodnutím vzniká občanovi, firmě - žadateli nárok na realizaci svého záměru. Zároveň součástí rozhodnutí jsou i podmínky, které je nutné dodržet. Dané rozhodnutí je výsledkem procesu, jehož postup je dán správním řádem.

Lhůty k vyřízení žádosti

Lhůty, ve kterých je správní orgán povinen ve věci rozhodnout, určuje správní řád. V jednoduchých případech (dle posouzení správního orgán u) lze rozhodnout bezodkladně. Správní orgán je ze zákona povinen rozhodnout ve věci do 30 dnů od zahájení řízení, ve zvlášť složitých případech nejdéle do 60 dnů. Pokud je řízení přerušeno, lhůty neběží.

Vykonatelnost rozhodnutí

Rozhodnutí, proti němuž nebylo podáno odvolání nabývá 15 dní po doručení příslušné osobě ( účastníkům řízení ) právní moci a stává se teprve vykonatelným.   Opravný prostředek   Nesouhlasí-li účastník řízení s rozhodnutím, má právo podat odvolání ( pokud zákon nestanoví jinak ). Odvolání se podává u správního orgánu, který napadené rozhodnutí vydal a to ve lhůtě do 15 ti dnů ode dne oznámení rozhodnutí. Podle správního řádu má včas podané odvolání odkladný účinek.

Buďte s námi ve spojení