Svatby na radnici a jiném vhodném místě
Rezervace svatebních obřadů na kalendářní rok 2024 matriční úřad přijímá od 1. ledna 2024.
Objednat svatbu lze těmito způsoby:
- prostřednictvím on-line formuláře zveřejněného níže na této webové stránce
- osobně v kanceláři matriky (přízemí budovy radnice) kancelář č. 4,
Jana Galbavá, tel. 412 315 311 – galbava@mesto-sluknov.cz
K vyřízení formalit se snoubenci dostaví nejpozději 14 dní před uzavřením sňatku osobně a předloží:
- doklad totožnosti (platný občanský průkaz nebo cestovní doklad)
- rodný list, vyplněný dotazník k uzavření manželství - formulář (lze vyzvednout osobně na matrice nebo vytisknout oboustranně z webových stránek)
Pokud je sňatek uzavírán mimo obřadní síň šluknovské radnice nebo v sobotu na radnici (tzn. mimo dobu stanovenou radou obce), vyplní snoubenci žádost o uzavření na jiném vhodném místě nebo mimo dobu stanovenou radou obce.
RM Šluknov stanovila - místo pro uzavírání manželství - budova radnice MěÚ Šluknov
obřadní doba - den a hodina – každá sobota v měsíci od 10.00 – 14.00 *
každý pátek v měsíci od 12.00 - 14.00 *
* Ve státní svátky neoddáváme.
Snoubenci dále před uzavřením manželství uhradí poplatky.
PŘEHLED POPLATKŮ ZA OBŘAD:
Správní poplatek za jiné vhodné místo a dobu pro uzavření manželství – 3 000 Kč
Zámek pronájem:
- zámecký park (altán, růžová zahrada) – 3 000 Kč/1,5hod.
- velký sál, malý sál – 2 000 Kč/1,5 hod.
- ostatní prostory (zámecká půda) – 3 000 Kč/1,5hod.
- fotografování (všechny prostory zámku) – 500 Kč/ za každou i započatou 0,5 hod.
Snoubenci - cizinci
předkládají dokumenty stanovené v § 35 zákona č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů
(při rezervaci obdrží snoubenci podrobný seznam).
PRÁVNÍ AKT UZAVŘENÍ MANŽELSTVÍ
Prohlášení o uzavření manželství se činí slavnostním způsobem a v přítomnosti dvou svědků.
Pokud je manželství uzavíráno na jiném vhodném místě, mělo by být důstojné. V den sňatku před obřadem předloží snoubenci i svědci platný občanský průkaz nebo cestovní doklad, k ověření totožnosti.
Matriční úřad zodpovídá za klidný a hladký průběh svatebního obřadu, proto pokud by byl jakýmkoliv způsobem narušen, oddávající má právo obřad přerušit nebo odložit. *
* Při obřadech je povoleno házet rýži, konfety či okvětní lístky.
Hudba:
Možnost zajištění hudby dle Vašeho vlastního výběru
Foto, videozáznamy:
FOTOGRAFA K OBŘADU SI SNOUBENCI ZAJIŠŤUJÍ SAMI NA VLASTNÍ NÁKLADY.
Fotografové mají možnost fotografovat před samotným obřadem (před příchodem oddávajícího) a po jeho skončení (při gratulacích). V průběhu obřadu lze fotografovat pouze takovým způsobem, aby nebyl narušen samotný obřad. Není přípustné, aby fotograf vstupoval do "prostoru oddávajícího".
Místo obřadu:
Před započetím samotných příprav je nutné domluvit termín a místo konání obřadu na matrice.
Dohodnutá doba začátku obřadu je poté závazná a je nutné ji dodržet. Při svatebních obřadech na jiných vhodných místech zajišťujeme pouze přítomnost matrikářky a oddávajícího. Jejich dopravu na místo obřadu a zpět zajišťuje úřad. Další služby, např. květinovou výzdobu, hudební doprovod, fotografování si snoubenci zajišťují sami na vlastní náklady.
Za vydání povolení na jiném vhodném místě je vybírán správní poplatek ve výši 3 000,- Kč.
Oddací list:
Do 30ti dnů od uzavření sňatku bude na oddělení matriky připraven k vyzvednutí oddací list. Vyzvednout ho může jeden z manželů. Na požádání lze oddací list zaslat poštou.
Rezervace svatby on-line
V případě, že si chcete online zarezervovat termín vaší svatby, použijte níže zveřejněný formulář.
Zvolte si prosím místo konání obřadu a následně vyberte den a preferovaný čas. Rezervační formulář je online propojený s naším plánovacím kalendářem, tzn. budou vám nabídnuty pouze časy, které v tomto okamžiku nejsou rezervované pro jinou svatbu, případně pro jinou akci pořádanou ve vybraném místě. Pro rezervace svateb platí, že v jednom termínu a čase může probíhat pouze jedna svatba.
Po odeslání rezervace vás bude kontaktovat naše matrikářka.