Odbor vnitřní správy (OVS) zabezpečuje výkon státní správy v přenesené působnosti ve svém správním obvodu v souladu s ustanovením § 61 a násl. zákona o obcích, podle zvláštních zákonů a dále ve své samostatné působnosti. Zajišťuje práce na následujících úsecích:
Jana Galbavá
matriční doklady (rodné, oddací a úmrtní listy)
sňatky, vítání občánků a jiné obřady
ověřování podpisů a listin (vidimace a legalizace)
změna jména a příjmení
určení otcovství (rodičovství)
vyřizování státního občanství ČR
CzechPOINT
sociální pohřby
Rezervace svatebních obřadů na kalendářní rok 2022 matriční úřad přijímá od 1. ledna 2022.
K vyřízení formalit se snoubenci dostaví nejpozději 14 dní před uzavřením sňatku osobně a předloží:
Pokud je sňatek uzavírán mimo obřadní síň šluknovské radnice nebo v sobotu na radnici (tzn. mimo dobu stanovenou radou obce), vyplní snoubenci žádost o uzavření na jiném vhodném místě nebo mimo dobu stanovenou radou obce.
RM Šluknov stanovila - místo pro uzavírání manželství - budova radnice MěÚ Šluknov
obřadní doba - den a hodina – každá sobota v měsíci od 9.00 – 13.00 *
* Ve státní svátky neoddáváme.
Snoubenci dále před uzavřením manželství uhradí poplatky.
Správní poplatek za jiné vhodné místo a dobu pro uzavření manželství – 1000 Kč
Zámek pronájem:
Snoubenci - cizinci
předkládají dokumenty stanovené v § 35 zákona č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů ve znění pozdějších předpisů
(při rezervaci obdrží snoubenci podrobný seznam).
Prohlášení o uzavření manželství se činí slavnostním způsobem a v přítomnosti dvou svědků.
Snoubenci by proto měli zvolit vhodné oblečení. Pokud je manželství uzavíráno na jiném vhodném místě, mělo by být důstojné. V den sňatku před obřadem předloží snoubenci i svědci platný občanský průkaz nebo cestovní doklad, k ověření totožnosti. V případě změny údaje, bude snoubencům u občanského průkazu oddělena vyznačená část a vydáno potvrzení o změně údajů zapisovaných do občanského průkazu. Takovýto doklad není platným dokladem pro cestu do zahraničí.
Matriční úřad zodpovídá za klidný a hladký průběh svatebního obřadu, proto pokud by byl jakýmkoliv způsobem narušen, oddávající má právo obřad přerušit nebo odložit. *
* Při obřadech je povoleno házet rýži, konfety či okvětní lístky.
Možnost zajištění hudby dle Vašeho vlastního výběru
FOTOGRAFA K OBŘADU SI SNOUBENCI ZAJIŠŤUJÍ SAMI NA VLASTNÍ NÁKLADY.
Fotografové mají možnost fotografovat před samotným obřadem (před příchodem oddávajícího) a po jeho skončení (při gratulacích). V průběhu obřadu lze fotografovat pouze takovým způsobem, aby nebyl narušen samotný obřad. Není přípustné, aby fotograf vstupoval do "prostoru oddávajícího".
Před započetím samotných příprav je nutné domluvit termín a místo konání obřadu na matrice.
Dohodnutá doba začátku obřadu je poté závazná a je nutné ji dodržet. Při svatebních obřadech na jiných vhodných místech zajišťujeme pouze přítomnost matrikářky a oddávajícího. Jejich dopravu na místo obřadu a zpět zajišťuje úřad. Další služby, např. květinovou výzdobu, hudební doprovod, fotografování si snoubenci zajišťují sami na vlastní náklady.
Za vydání povolení na jiném vhodném místě je vybírán správní poplatek ve výši 1 000,- Kč. Jiné vhodné místo by mělo být důstojné.
Týden po sňatku bude na oddělení matriky připraven k vyzvednutí oddací list. Vyzvednout ho může jeden z manželů. Na požádání lze oddací list zaslat poštou.
V případě, že si chcete online zarezervovat termín vaší svatby, použijte níže zveřejněný formulář.
Zvolte si prosím místo konání obřadu a následně vyberte den a preferovaný čas. Rezervační formulář je online propojený s naším plánovacím kalendářem, tzn. budou vám nabídnuty pouze časy, které v tomto okamžiku nejsou rezervované pro jinou svatbu, případně pro jinou akci pořádanou ve vybraném místě. Pro rezervace svateb platí, že v jednom termínu a čase může probíhat pouze jedna svatba.
Po odeslání rezervace vás bude kontaktovat naše matrikářka.
Stala se vám v životě velká změna a nevíte, co všechno musíte s úřady zařídit a jaká máte práva? V průvodcích najdete potřebné informace na jednom místě a na nic nezapomenete. Průvodce jsou jednoduché návody, které vám pomohou lépe se orientovat ve službách veřejné správy.
Rodinné dovolené spojené s cestováním do zahraničí znamenají i vyřizování cestovních dokladů. Co vše je potřeba zařídit při cestování s dětmi? Věděli jste
například, že i děti mohou do členských států Evropské unie a dalších vybraných evropských zemí cestovat na vlastní občanský průkaz?
Máte evidovánu adresu trvalého pobytu na adrese sídla ohlašovny? Žádáte o zprostředkování kontaktu? Některé změny spojené s novelou o cestovních dokladech. Některé změny spojené s novelou zákona o občanských průkazech.
ÚŘEDNÍ HODINY MĚSTSKÝ ÚŘAD
Pondělí a středa
7:30 - 11:30, 12:30 - 16:30