Odkazy na další weby

Nejnovější zpravodajství

Nabídka pozemků ve vlastnictví města vhodných k výstavbě rodinného domu
Nabídka pozemků ve vlastnictví města vhodných k výstavbě rodinného domu

Odbor rozvoje a životního prostředí zpracoval vůbec první ucelený přehled všech pozemků ve vlastnictví města, které jsou dle územního plánu vhodné k výstavbě rodinného domu.

Výroční zpráva Odboru rozvoje a životního prostředí městského úřadu Šluknov za rok 2023
Výroční zpráva Odboru rozvoje a životního prostředí městského úřadu Šluknov za rok 2023

Odbor rozvoje a životního prostředí (ORŽP) předkládá výroční zprávu o činnosti odboru za rok 2023. Činnost odboru byla zajišťována v souladu s Organizačním řádem Městského úřadu Šluknov a schváleným rozpočtem. V roce 2023 ORŽP hospodařil s téměř polovinou celkového objemu rozpočtu města Šluknov a jeho pracovníci se přímo podíleli na realizaci hlavních investičních akcí ve městě.

Svoz popela z uhlí

Jako město máme nabídku na svoz popela z uhlí (vzniklý z topení v bytových jednotkách, rodinných domech, rekreačních objektech apod.), který teď odkládáte do černých nádob na směsný komunální odpad.

AKTUALIZOVÁNO - Město Šluknov nabízí k prodeji pozemky z nově zasíťované lokality "Jihozápad" nad rybníkem Zezulák
AKTUALIZOVÁNO - Město Šluknov nabízí k prodeji pozemky z nově zasíťované lokality "Jihozápad" nad rybníkem Zezulák

V minulém roce jsme dokončili výstavbu inženýrských sítí pro výstavbu 29 pozemků nad rybníkem Zezulák (k dispozici je až na hranici pozemků splašková a dešťová kanalizace, přípojka NN a vodovod).

Den otevřených dveří ZUŠ Rumburk
Den otevřených dveří ZUŠ Rumburk

V úterý 28. 5. 2024 od 13 do 17 hodin.

Volby do Evropského parlamentu 2024 - Informace pro občany jiného členského státu EU

Právo volit na území ČR do Evropského parlamentu má každý občan jiného členského státu EU, který alespoň druhý den voleb, tj. 8. 6. 2024, dosáhne věku 18 let a je po dobu nejméně 45 dnů před druhým dnem voleb (tj. 23. 4. 2024) přihlášen k trvalému nebo přechodnému pobytu na území ČR.

Změna otevírací doby v městské knihovně ve Šluknově

V dubnu 2024 bude knihovna otevřená v úterý a ve čtvrtek od 8:00 do 12:00 a od 12:30 do 16:00.

Zobrazit všechny

Vybrané životní situace

Odbor vedení města

Úmrtí v rodině

Základní informace k životní situaci

Smrt blízkého člověka patří k nejtěžším situacím v lidském životě; přesto je potřeba neodkladně vyřídit některé záležitosti spojené s jeho úmrtím a pohřbem.

Při úmrtí doma, mimo zdravotnické zařízení, kontaktujte praktického lékaře nebo Lékařskou službu první pomoci; lékař vystaví List o prohlídce zemřelého, který předá podle místa úmrtí na příslušnou matriku. Při úmrtí ve zdravotnickém či sociálním zařízení vystaví list službu konající lékař.

Následně kontaktujte vámi vybraného provozovatele pohřebních služeb.

Při sjednání pohřbu u provozovatele pohřebních služeb je nutné předložit:

  • občanský průkaz zemřelého,
  • i občanský průkaz vypravitele.

Pokud k úmrtí došlo v obci Šluknov a jeho částech – Království, Císařský, Rožany, Harrachov, Nové Hraběcí, Královka Kunratice k vystavení úmrtního listu je příslušný:

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4

tel. 412 315 311

K vystavení úmrtního listu se dostavíte osobně (nejdříve týden po úmrtí).

K zápisu zemřelého do matriční knihy úmrtí s sebou vezměte tyto doklady:

  • objednávku pohřbu (fakturu) z pohřební služby,
  • občanský průkaz vypravitele pohřbu.

Údaje o osobě zemřelého čerpá matriční úřad úřední cestou – ze základního registru obyvatel a informačních systémů.

S sebou můžete dále na matriku přinést:

  • občanský průkaz pozůstalého manžela/manželky, v případě, že má uvedený osobní stav

Úmrtní list bude vydán vypraviteli pohřbu nebo členům rodiny (manžel/ka, děti, rodiče, prarodiče, vnuci, sourozenci) nebo jejich zplnomocněným zástupcům (podpis na plné moci musí být úředně ověřen). Dále fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti.

Při vydání úmrtního listu Vám oddělení matriky sdělí základní informace o vdovském/vdoveckém důchodu, případně sirotčím důchodu a o dědickém řízení.

Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně:

  • je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu,

Každý, kdo má v držení občanský průkaz zemřelého občana, je povinen jej odevzdat bezodkladně nejbližšímu obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • vypravitel pohřbu,
  • členové rodiny zemřelé osoby (manžel/manželka, rodiče, děti, vnuci, pravnuci), její sourozenci.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Úmrtní list vystaví Městský úřad, matrika, v jehož obvodu osoba zemřela. V případě, že došlo k úmrtí v matričním obvodu Městského úřadu Šluknov, pro úmrtní list se dostavíte na náš úřad osobně, po dohodě Vám ho zašleme poštou.

Na které instituci životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika

Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4, tel. 412 315 311

Jaké doklady je nutné mít s sebou

  • objednávku (fakturu) pohřbu z pohřební služby,
  • doklad totožnosti obstaravatele pohřbu,

Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

  • Vystavení prvopisu úmrtního listu nepodléhá správnímu poplatku.
  • Duplikát úmrtního listu 300 Kč (správní poplatek se vybírá při vydání duplikátu).
  • Správní poplatky je možné hradit v hotovosti nebo platební kartou.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení

  • Úmrtní list je vypraviteli pohřbu vystaven zpravidla na počkání, nejdéle do 30 dnů od obdržení Listu o prohlídce zemřelého.
  • Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně, je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu.

Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

  • Výměna občanského průkazu pozůstalého manžela v případě, že má uveden osobní stav ženatý/vdaná (stávající doklad je automaticky zneplatněn 45 dní po úmrtí manžela/manželky).
  • Vdovský (vdovecký), sirotčí důchod – Okresní správa sociálního zabezpečení v místě trvalého bydliště žadatele.
  • Pozůstalost – notář pověřený příslušným soudem v místě trvalého bydliště zemřelého kontaktuje obstaravatele pohřbu, případně pozůstalé, písemnou pozvánkou.

Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit elektronickou poštou.

Podle kterého právního předpisu se postupuje

  • Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
  • Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Jaké jsou související předpisy

  • Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

Kontakty

Za správnost návodu odpovídá útvar:

  • odbor vnitřních věcí, matrika

Kontaktní osoba

Popis byl naposledy aktualizován

  • 1.1.2024

Jaké jsou potřebné formuláře

Žádné formuláře nejsou předepsané.

Odbor ekonomický

Úmrtí v rodině

Základní informace k životní situaci

Smrt blízkého člověka patří k nejtěžším situacím v lidském životě; přesto je potřeba neodkladně vyřídit některé záležitosti spojené s jeho úmrtím a pohřbem.

Při úmrtí doma, mimo zdravotnické zařízení, kontaktujte praktického lékaře nebo Lékařskou službu první pomoci; lékař vystaví List o prohlídce zemřelého, který předá podle místa úmrtí na příslušnou matriku. Při úmrtí ve zdravotnickém či sociálním zařízení vystaví list službu konající lékař.

Následně kontaktujte vámi vybraného provozovatele pohřebních služeb.

Při sjednání pohřbu u provozovatele pohřebních služeb je nutné předložit:

  • občanský průkaz zemřelého,
  • i občanský průkaz vypravitele.

Pokud k úmrtí došlo v obci Šluknov a jeho částech – Království, Císařský, Rožany, Harrachov, Nové Hraběcí, Královka Kunratice k vystavení úmrtního listu je příslušný:

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4

tel. 412 315 311

K vystavení úmrtního listu se dostavíte osobně (nejdříve týden po úmrtí).

K zápisu zemřelého do matriční knihy úmrtí s sebou vezměte tyto doklady:

  • objednávku pohřbu (fakturu) z pohřební služby,
  • občanský průkaz vypravitele pohřbu.

Údaje o osobě zemřelého čerpá matriční úřad úřední cestou – ze základního registru obyvatel a informačních systémů.

S sebou můžete dále na matriku přinést:

  • občanský průkaz pozůstalého manžela/manželky, v případě, že má uvedený osobní stav

Úmrtní list bude vydán vypraviteli pohřbu nebo členům rodiny (manžel/ka, děti, rodiče, prarodiče, vnuci, sourozenci) nebo jejich zplnomocněným zástupcům (podpis na plné moci musí být úředně ověřen). Dále fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti.

Při vydání úmrtního listu Vám oddělení matriky sdělí základní informace o vdovském/vdoveckém důchodu, případně sirotčím důchodu a o dědickém řízení.

Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně:

  • je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu,

Každý, kdo má v držení občanský průkaz zemřelého občana, je povinen jej odevzdat bezodkladně nejbližšímu obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • vypravitel pohřbu,
  • členové rodiny zemřelé osoby (manžel/manželka, rodiče, děti, vnuci, pravnuci), její sourozenci.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Úmrtní list vystaví Městský úřad, matrika, v jehož obvodu osoba zemřela. V případě, že došlo k úmrtí v matričním obvodu Městského úřadu Šluknov, pro úmrtní list se dostavíte na náš úřad osobně, po dohodě Vám ho zašleme poštou.

Na které instituci životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika

Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4, tel. 412 315 311

Jaké doklady je nutné mít s sebou

  • objednávku (fakturu) pohřbu z pohřební služby,
  • doklad totožnosti obstaravatele pohřbu,

Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

  • Vystavení prvopisu úmrtního listu nepodléhá správnímu poplatku.
  • Duplikát úmrtního listu 300 Kč (správní poplatek se vybírá při vydání duplikátu).
  • Správní poplatky je možné hradit v hotovosti nebo platební kartou.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení

  • Úmrtní list je vypraviteli pohřbu vystaven zpravidla na počkání, nejdéle do 30 dnů od obdržení Listu o prohlídce zemřelého.
  • Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně, je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu.

Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

  • Výměna občanského průkazu pozůstalého manžela v případě, že má uveden osobní stav ženatý/vdaná (stávající doklad je automaticky zneplatněn 45 dní po úmrtí manžela/manželky).
  • Vdovský (vdovecký), sirotčí důchod – Okresní správa sociálního zabezpečení v místě trvalého bydliště žadatele.
  • Pozůstalost – notář pověřený příslušným soudem v místě trvalého bydliště zemřelého kontaktuje obstaravatele pohřbu, případně pozůstalé, písemnou pozvánkou.

Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit elektronickou poštou.

Podle kterého právního předpisu se postupuje

  • Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
  • Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Jaké jsou související předpisy

  • Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

Kontakty

Za správnost návodu odpovídá útvar:

  • odbor vnitřních věcí, matrika

Kontaktní osoba

Popis byl naposledy aktualizován

  • 1.1.2024

Jaké jsou potřebné formuláře

Žádné formuláře nejsou předepsané.

Odbor vnitřní správy

Úmrtí v rodině

Základní informace k životní situaci

Smrt blízkého člověka patří k nejtěžším situacím v lidském životě; přesto je potřeba neodkladně vyřídit některé záležitosti spojené s jeho úmrtím a pohřbem.

Při úmrtí doma, mimo zdravotnické zařízení, kontaktujte praktického lékaře nebo Lékařskou službu první pomoci; lékař vystaví List o prohlídce zemřelého, který předá podle místa úmrtí na příslušnou matriku. Při úmrtí ve zdravotnickém či sociálním zařízení vystaví list službu konající lékař.

Následně kontaktujte vámi vybraného provozovatele pohřebních služeb.

Při sjednání pohřbu u provozovatele pohřebních služeb je nutné předložit:

  • občanský průkaz zemřelého,
  • i občanský průkaz vypravitele.

Pokud k úmrtí došlo v obci Šluknov a jeho částech – Království, Císařský, Rožany, Harrachov, Nové Hraběcí, Královka Kunratice k vystavení úmrtního listu je příslušný:

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4

tel. 412 315 311

K vystavení úmrtního listu se dostavíte osobně (nejdříve týden po úmrtí).

K zápisu zemřelého do matriční knihy úmrtí s sebou vezměte tyto doklady:

  • objednávku pohřbu (fakturu) z pohřební služby,
  • občanský průkaz vypravitele pohřbu.

Údaje o osobě zemřelého čerpá matriční úřad úřední cestou – ze základního registru obyvatel a informačních systémů.

S sebou můžete dále na matriku přinést:

  • občanský průkaz pozůstalého manžela/manželky, v případě, že má uvedený osobní stav

Úmrtní list bude vydán vypraviteli pohřbu nebo členům rodiny (manžel/ka, děti, rodiče, prarodiče, vnuci, sourozenci) nebo jejich zplnomocněným zástupcům (podpis na plné moci musí být úředně ověřen). Dále fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti.

Při vydání úmrtního listu Vám oddělení matriky sdělí základní informace o vdovském/vdoveckém důchodu, případně sirotčím důchodu a o dědickém řízení.

Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně:

  • je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu,

Každý, kdo má v držení občanský průkaz zemřelého občana, je povinen jej odevzdat bezodkladně nejbližšímu obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • vypravitel pohřbu,
  • členové rodiny zemřelé osoby (manžel/manželka, rodiče, děti, vnuci, pravnuci), její sourozenci.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Úmrtní list vystaví Městský úřad, matrika, v jehož obvodu osoba zemřela. V případě, že došlo k úmrtí v matričním obvodu Městského úřadu Šluknov, pro úmrtní list se dostavíte na náš úřad osobně, po dohodě Vám ho zašleme poštou.

Na které instituci životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika

Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4, tel. 412 315 311

Jaké doklady je nutné mít s sebou

  • objednávku (fakturu) pohřbu z pohřební služby,
  • doklad totožnosti obstaravatele pohřbu,

Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

  • Vystavení prvopisu úmrtního listu nepodléhá správnímu poplatku.
  • Duplikát úmrtního listu 300 Kč (správní poplatek se vybírá při vydání duplikátu).
  • Správní poplatky je možné hradit v hotovosti nebo platební kartou.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení

  • Úmrtní list je vypraviteli pohřbu vystaven zpravidla na počkání, nejdéle do 30 dnů od obdržení Listu o prohlídce zemřelého.
  • Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně, je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu.

Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

  • Výměna občanského průkazu pozůstalého manžela v případě, že má uveden osobní stav ženatý/vdaná (stávající doklad je automaticky zneplatněn 45 dní po úmrtí manžela/manželky).
  • Vdovský (vdovecký), sirotčí důchod – Okresní správa sociálního zabezpečení v místě trvalého bydliště žadatele.
  • Pozůstalost – notář pověřený příslušným soudem v místě trvalého bydliště zemřelého kontaktuje obstaravatele pohřbu, případně pozůstalé, písemnou pozvánkou.

Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit elektronickou poštou.

Podle kterého právního předpisu se postupuje

  • Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
  • Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Jaké jsou související předpisy

  • Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

Kontakty

Za správnost návodu odpovídá útvar:

  • odbor vnitřních věcí, matrika

Kontaktní osoba

Popis byl naposledy aktualizován

  • 1.1.2024

Jaké jsou potřebné formuláře

Žádné formuláře nejsou předepsané.

Odbor rozvoje a životního prostředí

Úmrtí v rodině

Základní informace k životní situaci

Smrt blízkého člověka patří k nejtěžším situacím v lidském životě; přesto je potřeba neodkladně vyřídit některé záležitosti spojené s jeho úmrtím a pohřbem.

Při úmrtí doma, mimo zdravotnické zařízení, kontaktujte praktického lékaře nebo Lékařskou službu první pomoci; lékař vystaví List o prohlídce zemřelého, který předá podle místa úmrtí na příslušnou matriku. Při úmrtí ve zdravotnickém či sociálním zařízení vystaví list službu konající lékař.

Následně kontaktujte vámi vybraného provozovatele pohřebních služeb.

Při sjednání pohřbu u provozovatele pohřebních služeb je nutné předložit:

  • občanský průkaz zemřelého,
  • i občanský průkaz vypravitele.

Pokud k úmrtí došlo v obci Šluknov a jeho částech – Království, Císařský, Rožany, Harrachov, Nové Hraběcí, Královka Kunratice k vystavení úmrtního listu je příslušný:

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4

tel. 412 315 311

K vystavení úmrtního listu se dostavíte osobně (nejdříve týden po úmrtí).

K zápisu zemřelého do matriční knihy úmrtí s sebou vezměte tyto doklady:

  • objednávku pohřbu (fakturu) z pohřební služby,
  • občanský průkaz vypravitele pohřbu.

Údaje o osobě zemřelého čerpá matriční úřad úřední cestou – ze základního registru obyvatel a informačních systémů.

S sebou můžete dále na matriku přinést:

  • občanský průkaz pozůstalého manžela/manželky, v případě, že má uvedený osobní stav

Úmrtní list bude vydán vypraviteli pohřbu nebo členům rodiny (manžel/ka, děti, rodiče, prarodiče, vnuci, sourozenci) nebo jejich zplnomocněným zástupcům (podpis na plné moci musí být úředně ověřen). Dále fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti.

Při vydání úmrtního listu Vám oddělení matriky sdělí základní informace o vdovském/vdoveckém důchodu, případně sirotčím důchodu a o dědickém řízení.

Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně:

  • je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu,

Každý, kdo má v držení občanský průkaz zemřelého občana, je povinen jej odevzdat bezodkladně nejbližšímu obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • vypravitel pohřbu,
  • členové rodiny zemřelé osoby (manžel/manželka, rodiče, děti, vnuci, pravnuci), její sourozenci.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Úmrtní list vystaví Městský úřad, matrika, v jehož obvodu osoba zemřela. V případě, že došlo k úmrtí v matričním obvodu Městského úřadu Šluknov, pro úmrtní list se dostavíte na náš úřad osobně, po dohodě Vám ho zašleme poštou.

Na které instituci životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika

Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4, tel. 412 315 311

Jaké doklady je nutné mít s sebou

  • objednávku (fakturu) pohřbu z pohřební služby,
  • doklad totožnosti obstaravatele pohřbu,

Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

  • Vystavení prvopisu úmrtního listu nepodléhá správnímu poplatku.
  • Duplikát úmrtního listu 300 Kč (správní poplatek se vybírá při vydání duplikátu).
  • Správní poplatky je možné hradit v hotovosti nebo platební kartou.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení

  • Úmrtní list je vypraviteli pohřbu vystaven zpravidla na počkání, nejdéle do 30 dnů od obdržení Listu o prohlídce zemřelého.
  • Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně, je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu.

Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

  • Výměna občanského průkazu pozůstalého manžela v případě, že má uveden osobní stav ženatý/vdaná (stávající doklad je automaticky zneplatněn 45 dní po úmrtí manžela/manželky).
  • Vdovský (vdovecký), sirotčí důchod – Okresní správa sociálního zabezpečení v místě trvalého bydliště žadatele.
  • Pozůstalost – notář pověřený příslušným soudem v místě trvalého bydliště zemřelého kontaktuje obstaravatele pohřbu, případně pozůstalé, písemnou pozvánkou.

Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit elektronickou poštou.

Podle kterého právního předpisu se postupuje

  • Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
  • Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Jaké jsou související předpisy

  • Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

Kontakty

Za správnost návodu odpovídá útvar:

  • odbor vnitřních věcí, matrika

Kontaktní osoba

Popis byl naposledy aktualizován

  • 1.1.2024

Jaké jsou potřebné formuláře

Žádné formuláře nejsou předepsané.

Odbor správy majetku

Úmrtí v rodině

Základní informace k životní situaci

Smrt blízkého člověka patří k nejtěžším situacím v lidském životě; přesto je potřeba neodkladně vyřídit některé záležitosti spojené s jeho úmrtím a pohřbem.

Při úmrtí doma, mimo zdravotnické zařízení, kontaktujte praktického lékaře nebo Lékařskou službu první pomoci; lékař vystaví List o prohlídce zemřelého, který předá podle místa úmrtí na příslušnou matriku. Při úmrtí ve zdravotnickém či sociálním zařízení vystaví list službu konající lékař.

Následně kontaktujte vámi vybraného provozovatele pohřebních služeb.

Při sjednání pohřbu u provozovatele pohřebních služeb je nutné předložit:

  • občanský průkaz zemřelého,
  • i občanský průkaz vypravitele.

Pokud k úmrtí došlo v obci Šluknov a jeho částech – Království, Císařský, Rožany, Harrachov, Nové Hraběcí, Královka Kunratice k vystavení úmrtního listu je příslušný:

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4

tel. 412 315 311

K vystavení úmrtního listu se dostavíte osobně (nejdříve týden po úmrtí).

K zápisu zemřelého do matriční knihy úmrtí s sebou vezměte tyto doklady:

  • objednávku pohřbu (fakturu) z pohřební služby,
  • občanský průkaz vypravitele pohřbu.

Údaje o osobě zemřelého čerpá matriční úřad úřední cestou – ze základního registru obyvatel a informačních systémů.

S sebou můžete dále na matriku přinést:

  • občanský průkaz pozůstalého manžela/manželky, v případě, že má uvedený osobní stav

Úmrtní list bude vydán vypraviteli pohřbu nebo členům rodiny (manžel/ka, děti, rodiče, prarodiče, vnuci, sourozenci) nebo jejich zplnomocněným zástupcům (podpis na plné moci musí být úředně ověřen). Dále fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti.

Při vydání úmrtního listu Vám oddělení matriky sdělí základní informace o vdovském/vdoveckém důchodu, případně sirotčím důchodu a o dědickém řízení.

Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně:

  • je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu,

Každý, kdo má v držení občanský průkaz zemřelého občana, je povinen jej odevzdat bezodkladně nejbližšímu obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • vypravitel pohřbu,
  • členové rodiny zemřelé osoby (manžel/manželka, rodiče, děti, vnuci, pravnuci), její sourozenci.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Úmrtní list vystaví Městský úřad, matrika, v jehož obvodu osoba zemřela. V případě, že došlo k úmrtí v matričním obvodu Městského úřadu Šluknov, pro úmrtní list se dostavíte na náš úřad osobně, po dohodě Vám ho zašleme poštou.

Na které instituci životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika

Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4, tel. 412 315 311

Jaké doklady je nutné mít s sebou

  • objednávku (fakturu) pohřbu z pohřební služby,
  • doklad totožnosti obstaravatele pohřbu,

Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

  • Vystavení prvopisu úmrtního listu nepodléhá správnímu poplatku.
  • Duplikát úmrtního listu 300 Kč (správní poplatek se vybírá při vydání duplikátu).
  • Správní poplatky je možné hradit v hotovosti nebo platební kartou.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení

  • Úmrtní list je vypraviteli pohřbu vystaven zpravidla na počkání, nejdéle do 30 dnů od obdržení Listu o prohlídce zemřelého.
  • Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně, je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu.

Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

  • Výměna občanského průkazu pozůstalého manžela v případě, že má uveden osobní stav ženatý/vdaná (stávající doklad je automaticky zneplatněn 45 dní po úmrtí manžela/manželky).
  • Vdovský (vdovecký), sirotčí důchod – Okresní správa sociálního zabezpečení v místě trvalého bydliště žadatele.
  • Pozůstalost – notář pověřený příslušným soudem v místě trvalého bydliště zemřelého kontaktuje obstaravatele pohřbu, případně pozůstalé, písemnou pozvánkou.

Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit elektronickou poštou.

Podle kterého právního předpisu se postupuje

  • Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
  • Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Jaké jsou související předpisy

  • Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

Kontakty

Za správnost návodu odpovídá útvar:

  • odbor vnitřních věcí, matrika

Kontaktní osoba

Popis byl naposledy aktualizován

  • 1.1.2024

Jaké jsou potřebné formuláře

Žádné formuláře nejsou předepsané.

Kultura a cestovní ruch

Úmrtí v rodině

Základní informace k životní situaci

Smrt blízkého člověka patří k nejtěžším situacím v lidském životě; přesto je potřeba neodkladně vyřídit některé záležitosti spojené s jeho úmrtím a pohřbem.

Při úmrtí doma, mimo zdravotnické zařízení, kontaktujte praktického lékaře nebo Lékařskou službu první pomoci; lékař vystaví List o prohlídce zemřelého, který předá podle místa úmrtí na příslušnou matriku. Při úmrtí ve zdravotnickém či sociálním zařízení vystaví list službu konající lékař.

Následně kontaktujte vámi vybraného provozovatele pohřebních služeb.

Při sjednání pohřbu u provozovatele pohřebních služeb je nutné předložit:

  • občanský průkaz zemřelého,
  • i občanský průkaz vypravitele.

Pokud k úmrtí došlo v obci Šluknov a jeho částech – Království, Císařský, Rožany, Harrachov, Nové Hraběcí, Královka Kunratice k vystavení úmrtního listu je příslušný:

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4

tel. 412 315 311

K vystavení úmrtního listu se dostavíte osobně (nejdříve týden po úmrtí).

K zápisu zemřelého do matriční knihy úmrtí s sebou vezměte tyto doklady:

  • objednávku pohřbu (fakturu) z pohřební služby,
  • občanský průkaz vypravitele pohřbu.

Údaje o osobě zemřelého čerpá matriční úřad úřední cestou – ze základního registru obyvatel a informačních systémů.

S sebou můžete dále na matriku přinést:

  • občanský průkaz pozůstalého manžela/manželky, v případě, že má uvedený osobní stav

Úmrtní list bude vydán vypraviteli pohřbu nebo členům rodiny (manžel/ka, děti, rodiče, prarodiče, vnuci, sourozenci) nebo jejich zplnomocněným zástupcům (podpis na plné moci musí být úředně ověřen). Dále fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti.

Při vydání úmrtního listu Vám oddělení matriky sdělí základní informace o vdovském/vdoveckém důchodu, případně sirotčím důchodu a o dědickém řízení.

Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně:

  • je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu,

Každý, kdo má v držení občanský průkaz zemřelého občana, je povinen jej odevzdat bezodkladně nejbližšímu obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • vypravitel pohřbu,
  • členové rodiny zemřelé osoby (manžel/manželka, rodiče, děti, vnuci, pravnuci), její sourozenci.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Úmrtní list vystaví Městský úřad, matrika, v jehož obvodu osoba zemřela. V případě, že došlo k úmrtí v matričním obvodu Městského úřadu Šluknov, pro úmrtní list se dostavíte na náš úřad osobně, po dohodě Vám ho zašleme poštou.

Na které instituci životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika

Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4, tel. 412 315 311

Jaké doklady je nutné mít s sebou

  • objednávku (fakturu) pohřbu z pohřební služby,
  • doklad totožnosti obstaravatele pohřbu,

Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

  • Vystavení prvopisu úmrtního listu nepodléhá správnímu poplatku.
  • Duplikát úmrtního listu 300 Kč (správní poplatek se vybírá při vydání duplikátu).
  • Správní poplatky je možné hradit v hotovosti nebo platební kartou.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení

  • Úmrtní list je vypraviteli pohřbu vystaven zpravidla na počkání, nejdéle do 30 dnů od obdržení Listu o prohlídce zemřelého.
  • Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně, je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu.

Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

  • Výměna občanského průkazu pozůstalého manžela v případě, že má uveden osobní stav ženatý/vdaná (stávající doklad je automaticky zneplatněn 45 dní po úmrtí manžela/manželky).
  • Vdovský (vdovecký), sirotčí důchod – Okresní správa sociálního zabezpečení v místě trvalého bydliště žadatele.
  • Pozůstalost – notář pověřený příslušným soudem v místě trvalého bydliště zemřelého kontaktuje obstaravatele pohřbu, případně pozůstalé, písemnou pozvánkou.

Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit elektronickou poštou.

Podle kterého právního předpisu se postupuje

  • Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
  • Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Jaké jsou související předpisy

  • Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

Kontakty

Za správnost návodu odpovídá útvar:

  • odbor vnitřních věcí, matrika

Kontaktní osoba

Popis byl naposledy aktualizován

  • 1.1.2024

Jaké jsou potřebné formuláře

Žádné formuláře nejsou předepsané.

Odbor stavební úřad

Úmrtí v rodině

Základní informace k životní situaci

Smrt blízkého člověka patří k nejtěžším situacím v lidském životě; přesto je potřeba neodkladně vyřídit některé záležitosti spojené s jeho úmrtím a pohřbem.

Při úmrtí doma, mimo zdravotnické zařízení, kontaktujte praktického lékaře nebo Lékařskou službu první pomoci; lékař vystaví List o prohlídce zemřelého, který předá podle místa úmrtí na příslušnou matriku. Při úmrtí ve zdravotnickém či sociálním zařízení vystaví list službu konající lékař.

Následně kontaktujte vámi vybraného provozovatele pohřebních služeb.

Při sjednání pohřbu u provozovatele pohřebních služeb je nutné předložit:

  • občanský průkaz zemřelého,
  • i občanský průkaz vypravitele.

Pokud k úmrtí došlo v obci Šluknov a jeho částech – Království, Císařský, Rožany, Harrachov, Nové Hraběcí, Královka Kunratice k vystavení úmrtního listu je příslušný:

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4

tel. 412 315 311

K vystavení úmrtního listu se dostavíte osobně (nejdříve týden po úmrtí).

K zápisu zemřelého do matriční knihy úmrtí s sebou vezměte tyto doklady:

  • objednávku pohřbu (fakturu) z pohřební služby,
  • občanský průkaz vypravitele pohřbu.

Údaje o osobě zemřelého čerpá matriční úřad úřední cestou – ze základního registru obyvatel a informačních systémů.

S sebou můžete dále na matriku přinést:

  • občanský průkaz pozůstalého manžela/manželky, v případě, že má uvedený osobní stav

Úmrtní list bude vydán vypraviteli pohřbu nebo členům rodiny (manžel/ka, děti, rodiče, prarodiče, vnuci, sourozenci) nebo jejich zplnomocněným zástupcům (podpis na plné moci musí být úředně ověřen). Dále fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti.

Při vydání úmrtního listu Vám oddělení matriky sdělí základní informace o vdovském/vdoveckém důchodu, případně sirotčím důchodu a o dědickém řízení.

Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně:

  • je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu,

Každý, kdo má v držení občanský průkaz zemřelého občana, je povinen jej odevzdat bezodkladně nejbližšímu obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • vypravitel pohřbu,
  • členové rodiny zemřelé osoby (manžel/manželka, rodiče, děti, vnuci, pravnuci), její sourozenci.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Úmrtní list vystaví Městský úřad, matrika, v jehož obvodu osoba zemřela. V případě, že došlo k úmrtí v matričním obvodu Městského úřadu Šluknov, pro úmrtní list se dostavíte na náš úřad osobně, po dohodě Vám ho zašleme poštou.

Na které instituci životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika

Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4, tel. 412 315 311

Jaké doklady je nutné mít s sebou

  • objednávku (fakturu) pohřbu z pohřební služby,
  • doklad totožnosti obstaravatele pohřbu,

Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

  • Vystavení prvopisu úmrtního listu nepodléhá správnímu poplatku.
  • Duplikát úmrtního listu 300 Kč (správní poplatek se vybírá při vydání duplikátu).
  • Správní poplatky je možné hradit v hotovosti nebo platební kartou.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení

  • Úmrtní list je vypraviteli pohřbu vystaven zpravidla na počkání, nejdéle do 30 dnů od obdržení Listu o prohlídce zemřelého.
  • Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně, je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu.

Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

  • Výměna občanského průkazu pozůstalého manžela v případě, že má uveden osobní stav ženatý/vdaná (stávající doklad je automaticky zneplatněn 45 dní po úmrtí manžela/manželky).
  • Vdovský (vdovecký), sirotčí důchod – Okresní správa sociálního zabezpečení v místě trvalého bydliště žadatele.
  • Pozůstalost – notář pověřený příslušným soudem v místě trvalého bydliště zemřelého kontaktuje obstaravatele pohřbu, případně pozůstalé, písemnou pozvánkou.

Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit elektronickou poštou.

Podle kterého právního předpisu se postupuje

  • Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
  • Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Jaké jsou související předpisy

  • Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

Kontakty

Za správnost návodu odpovídá útvar:

  • odbor vnitřních věcí, matrika

Kontaktní osoba

Popis byl naposledy aktualizován

  • 1.1.2024

Jaké jsou potřebné formuláře

Žádné formuláře nejsou předepsané.

Odbor sociálních věcí

Úmrtí v rodině

Základní informace k životní situaci

Smrt blízkého člověka patří k nejtěžším situacím v lidském životě; přesto je potřeba neodkladně vyřídit některé záležitosti spojené s jeho úmrtím a pohřbem.

Při úmrtí doma, mimo zdravotnické zařízení, kontaktujte praktického lékaře nebo Lékařskou službu první pomoci; lékař vystaví List o prohlídce zemřelého, který předá podle místa úmrtí na příslušnou matriku. Při úmrtí ve zdravotnickém či sociálním zařízení vystaví list službu konající lékař.

Následně kontaktujte vámi vybraného provozovatele pohřebních služeb.

Při sjednání pohřbu u provozovatele pohřebních služeb je nutné předložit:

  • občanský průkaz zemřelého,
  • i občanský průkaz vypravitele.

Pokud k úmrtí došlo v obci Šluknov a jeho částech – Království, Císařský, Rožany, Harrachov, Nové Hraběcí, Královka Kunratice k vystavení úmrtního listu je příslušný:

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4

tel. 412 315 311

K vystavení úmrtního listu se dostavíte osobně (nejdříve týden po úmrtí).

K zápisu zemřelého do matriční knihy úmrtí s sebou vezměte tyto doklady:

  • objednávku pohřbu (fakturu) z pohřební služby,
  • občanský průkaz vypravitele pohřbu.

Údaje o osobě zemřelého čerpá matriční úřad úřední cestou – ze základního registru obyvatel a informačních systémů.

S sebou můžete dále na matriku přinést:

  • občanský průkaz pozůstalého manžela/manželky, v případě, že má uvedený osobní stav

Úmrtní list bude vydán vypraviteli pohřbu nebo členům rodiny (manžel/ka, děti, rodiče, prarodiče, vnuci, sourozenci) nebo jejich zplnomocněným zástupcům (podpis na plné moci musí být úředně ověřen). Dále fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti.

Při vydání úmrtního listu Vám oddělení matriky sdělí základní informace o vdovském/vdoveckém důchodu, případně sirotčím důchodu a o dědickém řízení.

Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně:

  • je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu,

Každý, kdo má v držení občanský průkaz zemřelého občana, je povinen jej odevzdat bezodkladně nejbližšímu obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností.

Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • vypravitel pohřbu,
  • členové rodiny zemřelé osoby (manžel/manželka, rodiče, děti, vnuci, pravnuci), její sourozenci.

Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Úmrtní list vystaví Městský úřad, matrika, v jehož obvodu osoba zemřela. V případě, že došlo k úmrtí v matričním obvodu Městského úřadu Šluknov, pro úmrtní list se dostavíte na náš úřad osobně, po dohodě Vám ho zašleme poštou.

Na které instituci životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika

Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

  • Městský úřad Šluknov, matrika, nám. Míru 1, 407 77 Šluknov – budova radnice, přízemí, kancelář č. 4, tel. 412 315 311

Jaké doklady je nutné mít s sebou

  • objednávku (fakturu) pohřbu z pohřební služby,
  • doklad totožnosti obstaravatele pohřbu,

Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

  • Vystavení prvopisu úmrtního listu nepodléhá správnímu poplatku.
  • Duplikát úmrtního listu 300 Kč (správní poplatek se vybírá při vydání duplikátu).
  • Správní poplatky je možné hradit v hotovosti nebo platební kartou.

Jaké jsou lhůty pro vyřízení

  • Úmrtní list je vypraviteli pohřbu vystaven zpravidla na počkání, nejdéle do 30 dnů od obdržení Listu o prohlídce zemřelého.
  • Pokud nemůžete úmrtí na matrice v místě úmrtí vyřídit osobně, je třeba matričnímu úřadu zaslat kopii objednávky (faktury) pohřbu.

Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

  • Výměna občanského průkazu pozůstalého manžela v případě, že má uveden osobní stav ženatý/vdaná (stávající doklad je automaticky zneplatněn 45 dní po úmrtí manžela/manželky).
  • Vdovský (vdovecký), sirotčí důchod – Okresní správa sociálního zabezpečení v místě trvalého bydliště žadatele.
  • Pozůstalost – notář pověřený příslušným soudem v místě trvalého bydliště zemřelého kontaktuje obstaravatele pohřbu, případně pozůstalé, písemnou pozvánkou.

Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit elektronickou poštou.

Podle kterého právního předpisu se postupuje

  • Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
  • Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Jaké jsou související předpisy

  • Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

Kontakty

Za správnost návodu odpovídá útvar:

  • odbor vnitřních věcí, matrika

Kontaktní osoba

Popis byl naposledy aktualizován

  • 1.1.2024

Jaké jsou potřebné formuláře

Žádné formuláře nejsou předepsané.

Buďte s námi ve spojení